سخت‌افزار

ایسوس از مانیتور 32 اینچی ROG Strix XG32VQR رونمایی کرد

ROG Strix XG32VQR

کمپانی ایسوس به طور رسمی از مانیتور 32 اینچی جدید خود تحت عنوان ROG Strix XG32VQR رونمایی کرد. پنل VA به کار رفته در این مانیتور از فناوری پیشرفته FreeSync 2 به همراه قابلیت HDR بهره برده و با پوشش 125 درصدی پالت رنگی sRGB و نرخ تازه‌سازی تصاویر 144 هرتزی تجربه بصری فوق‌‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد.

در بسیاری از بخش‌ها تقریبا شاهد مانیتور ROG Strix XG32VQ ایسوس هستیم که مدتی پیش روانه بازار شد؛ وضوح تصویر یکسان 1440p، پنل مشابه VA، زمان پاسخ‌گویی (خاکستری به خاکستری) 4 میلی‌ثانیه و خمیدگی 1800 میلی‌متری از جمله این شباهت‌ها بین دو مانیتور مذکور هستند.

اما تفاوتی که بین دو مانیتور ROG Strix XG32VQ و ROG Strix XG32VQR وجود دارد در واقع به پشتیبانی از قابلیت HDR بازمی‌گردد. بدین ترتیب مانیتور جدید ایسوس هم از DisplayHDR 400 و هم از FreeSync 2 HDR پشتیبانی نموده و ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در بسیاری از مواقع تکنولوژی جدیدتر FreeSync 2 HDR نسبت به دیسپلی‌اچ‌دی‌آر 400 عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

ROG Strix XG32VQR

ایسوس موفق شده در مانیتور جدیدتر حداکثر روشنایی پنل را از 300 نیت به 450 نیت افزایش دهد که مطمئنا تاثیر محسوسی در تجربه کاربران خواهد داشت. پنل به کار رفته در ROG Strix XG32VQR از فناوری FreeSync در بازه فرکانسی 48 الی 144 هرتزی پشتیبانی نموده و به همین دلیل به راحتی می‌تواند تکنولوژی LFC شرکت AMD را فعال نماید.

مانند تمام مانیتورهای عرضه شده در سری XG ایسوس، مدل جدید نیز از قابلیت نورپردازی Aura Sync این کمپانی بهره برده و به مانیتور اجازه می‌دهد ترکیبات رنگی RGB را همگام با جلوه‌های نوری سایر قطعات سازگار با فناوری Aura lighting به نمایش بگذارد. از نظر درگاه‌های ارتباطی این مانیتور از یک پورت HDMI 2.0، دو پورت USB 3.0، یک پورت DisplayPort 1.2 و پورت Mini Displayport برخوردار بوده و همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

منبع: overclock3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *