سخت‌افزار

وظیفه تأمین ثانویه نمایشگرهای OLED اپل بر عهده کمپانی LG گذاشته شد

iphone X

بر طبق جدیدترین خبر منتشره در رسانه کره‌ای ETNews، به نظر می‌رسد که اپل، کمپانی LG را به‌عنوان دومین سازنده صفحات نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر خود انتخاب کرده است. شایعه انتخاب کمپانی LG به‌عنوان جایگزینی ثانویه به‌منظور طراحی و توسعه صفحات نمایشگر آیفون‌های جدید و تازه نفس توسط کمپانی اپل و تأمین موجودی مورد نیاز در اواسط ماه ژوئن سال جاری در سطح شبکه گسترده وب به بیرون درز پیدا کرد و گزارش‌های منتشره توسط منابع ناشناس اکنون حکایت از آن دارند که نمایشگرهای OLED کمپانی LG اخیراً موفق به پشت سر گذاشتن تست‌های کنترل کیفیت اپل شده‌اند.

از زمان معرفی تلفن همراه آیفون X در سال 2017 تاکنون، کمپانی سامسونگ به‌عنوان تنها تأمین‌کننده صفحات نمایشگر مبتنی بر فناوری OLED در حال همکاری با اپل بوده است. کمپانی سامسونگ که در طی عقد قرارداد اولیه تعهد تأمین تعداد 100 میلیون نمایشگر را برعهده گرفته بود موفق به ایجاد انحصار ویژه‌ای در این مهم و کنترل قیمت محصولات خود شد. اگر کمپانی LG به‌عنوان تأمین‌کننده‌ای ثانویه وارد عرصه رقابت شود، وابستگی اپل به کمپانی سامسونگ به‌منظور تأمین نمایشگرهای OLED خود با کاهش بیشتری همراه می‌شود که این ممکن است زنگ خطری برای کمپانی سامسونگ به شمار رود.

اگر قرارداد مطابق با برنامه از پیش تعیین شده پیش رود، نمایشگرها OLED کمپانی LG با احتمال فراوانی در ساختار محصولات آیفون Xs و Xs Max به کار گرفته می‌شوند که در حال حاضر تنها آیفون‌های مبتنی بر نمایشگرهای مذکور به شمار می‌روند. استفاده از پنل‌های OLED در نسخه ارزان قیمت آیفون XR مطرح نیست، زیرا استفاده از نمایشگرهای LCD در بطن محصول مذکور به‌صورت رسمی تائید شده است.

نمایشگرهای OLED کمپانی LG

اگر چه گزارش‌های منتشره در ماه آوریل حکایت از آن داشتن که نمایشگرهای کمپانی LG موفق به پشت سر گذاشتن تست‌های کنترل کیفیت اپل نشدند، آزمایش‌های جدید انجام شده اکنون خلاف آن را ثابت کرده‌اند. منبع ETNews در طی خبر دیگری اعلام کرده است که کمپانی ال‌جی در حال آماده‌سازی بسترهای لازمه جهت شروع فرآیند تولید انبوه نمایشگرهای OLED خود می‌باشد.

منبع: The Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید