سخت‌افزار

تلویزیون‌های 8K کمپانی LG در نیمه اول سال آینده به بازار عرضه می‌شوند

تلویزیون‌های 8K کمپانی LG در نیمه اول سال آینده به بازار عرضه می‌شوند

با افزایش درجه بلوغ فناوری و کاهش روز افزون قیمت تلویزیون‌های 4K و فراهم آمدن بسترهای مناسب جهت تهیه و خرید آن‌ها توسط طیف کثیری از افراد مختلف، تنها زمان تعیین‌کننده حرکت بازار به سمت محصولات جدید و جایگزینی نمونه‌های مبتنی بر وضوح تصویر 8K به جای دستگاه‌های پیشین می‌باشد. بر همین اساس کمپانی‌های فراوانی در حال کار به‌منظور آوردن تلویزیون‌های 8K به درون منزل مصرف‌کنندگان می‌باشند که نام کمپانی LG نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. کمپانی مذکور در طی خبری اعلام کرده است که نسخه تجاری تلویزیون‌های 8K خود را زمانی در سال 2019 میلادی به بازار عرضه می‌کند.

کمپانی LG اظهار داشته است که به دنبال عرضه تلویزیون‌های 8K UHD OLED خود در نیمه اول سال 2019 میلادی می‌باشد. کمپانی فوق بنا بر گمانه‌زنی‌های مختلف ماه ژوئن را برای عرضه محصولات جدید خود در نظر گرفته است، اما دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی که پیشتر کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ با محصولات 8K خود گلاویز شده‌اند ممکن است در تاریخ عرضه رسمی تأثیرگذار باشد.

اگرچه ایده عرضه تلویزیون‌های 8K در نوع خود بسیار جذاب به شمار می‌رود، اما محتویات حاضر در وضوح تصویر فوق هم‌اکنون از گستردگی فراوانی برخوردار نبوده و فراهم آمدن آن‌ها در نوع خود ممکن است چندین سال به طول بینجامد. استفاده از تکنیک‌های افزایش مقیاس تصاویر در این‌گونه موارد می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما این مهم نیز منجر به کاهش بعضاً چشمگیر کیفیت تصویر و اعمال فاکتورهایی نظیر تاری، حالت روح و … به فریم‌های خروجی می‌شود.

تلویزیون 8K

کمپانی LG هنوز در مورد قیمت تلویزیون‌های 8K خود صحبتی را به میان نیاورده است. با توجه به اینکه فناوری فوق هنوز از درجه بلوغ پایینی برخوردار می‌باشد، لذا تصور برچسب قیمتی بسیار گزاف برای آن‌ها به هیچ عنوان دور از انتظار تلقی نمی‌شود. امید می‌رود تا تکنولوژی مذکور نیز همانند نسخه جایگزین خود در مدت زمان کوتاهی به بلوغ رسیده و امکان تهیه و خرید آن برای طیف وسیعی از کاربران مهیا شود.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید