سخت‌افزار

درایوهای SSD سری Ultimate SU800 با ظرفیت 2 ترابایت عرضه می‌شوند

Ultimate SU800

کمپانی ای‌دیتا درایو وضعیت جامد Ultimate SU800 را در اواسط سال 2016 به منظور رقابت با درایوهای SSD عملکرد بالا نظیر مدل 850 EVO از شرکت سامسونگ، روانه بازار کرد.

این نخستین درایوی در این بخش از بازار است که برپایه فناوری حافظه‌های فلش 3D TLC NAND تولید شده و در ظرفیت‌های متنوعی شامل 128 گیگابایت تا 1 ترابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ای‌دیتا یکی از نام‌های شناخته شده و معتبر در زمینه تولید تجهیزات ذخیره‌سازی جانبی محسوب می‌گردد. از زمانیکه سری Ultimate SU800 توسط این کمپانی معرفی شد تقریبا دو سال می‌گذرد و حالا این تولید کننده تایوانی موفق یک درایو SSD با ظرفیت 2 ترابایت را برای کاربرانی که قصد بهره‌گیری از مزیت قیمت مناسب حافظه‌های ذخیره‌سازی فلش NAND در کنار ظرفیت بالا را دارند، معرفی نموده است.

اکنون کاربران می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از قیمت مقرون بصرفه و مناسب این نوع ذخیره‌سازها، از ظرفیت ذخیره‌سازی بالای درایوهای SSD نیز سود ببرند. درایوهایی که برپایه این فناوری جدید تولید می‌شوند اطلاعات بیشتر را در فضایی کمتر ذخیره می‌کنند.

این درایو وضعیت جامد جدید که نام دقیق آن ASU800SS-2TT-C می‌باشد برپایه کنترلر SM2258G سیلیکون موشن طراحی شده است. عضو جدید سری Ultimate SU800 از حافظه کش DRAM و حافظه فلش 3D TLC NAND ساخت شرکت Micron برخوردار می‌باشد.

در این درایو وضعیت جامد 8 درصد از حافظه فلش TLC NAND به عنوان حافظه کش SLC مورد استفاده قرار می‌گیرد. درایو از سرعت انتقال اطلاعات ترتیبی حداکثر 560 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 520 مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. براساس ادعای سازنده نرخ دوام این درایو SSD حداکثر 1600TBW می‌باشد.

قابلیت LDPC و مد DVESLP دو مورد از ویژگی‌های مهم این درایو جدید محسوب می‌شوند. ای‌دیتا درایو جدیدش را با سه سال گارانتی و قیمتی در حدود 379 دلار به بازار عرضه خواهد نمود.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید