موبایل

هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را توسعه داده است

سیستم عامل اختصاصی

همان طور که احتمالا می‌دانید مدت نسبتا زیادی از زمانی که شایعاتی پیرامون تلاش هواوی برای توسعه سیستم عامل اختصاصی خود منتشر شدند می‌گذرد. البته این سیستم عامل با نسخه سبکی که بر روی ساعت‌های هوشمند جدید این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد نداشته و یک سیستم عامل کامل است که می‌تواند جایگزین اندروید شود.

در واقع براساس تایید رسمی این تولیدکننده چینی، در بدترین سناریوی موجود، جایی که پلتفرم اندروید با شکست مواجه شود، پتانسیل رشد خود را از دست بدهد و یا محدودیت‌هایی را به این شرکت تحمیل کند، هواوی آماده است تا سیستم عامل اختصاصی خود را با آن جایگزین نموده و استفاده از لایسنس اندروید گوگل را کنار بگذارد.

برای مثال بدترین سناریو در سال گذشته میلادی تقریبا برای کمپانی ZTE اتفاق افتاد، چرا که این کمپانی مطابق سیاست‌های جدید ایالات متحده تحریم شد و خوشبختانه با پیگیری‌های قضای این تولیدکننده چینی موفق شد حقوق خود را مجددا بدست آورد.

هواوی به طور رسمی تایید کرده که سیستم عامل اختصاصی خود را برای گوشی‌های هوشمند و همچنین کامپیوترها به صورت کامل توسعه داده و در صورت نیاز آمادگی استفاده از آن را دارد. همان طور که می‌دانید به تازگی تنش‌های نسبتا شدیدی بین هواوی و ایالات متحده ایجاد شده که ممکن است امکان استفاده از سیستم عامل آمریکایی اندروید را برای این شرکت چینی محدود نماید.

یکی از سخنگویان هواوی به این موضوع اشاره کرد که هواوی قرار نیست از سیستم عامل انحصاری خود استفاده کند و اگر واقعیت را بخواهید اصلا تمایلی به این موضوع نیز وجود ندارد. در واقع هواوی بسیار خوشحال است که از پلتفرم اندروید حمایت می‌کند و تمایل دارد از سیستم عاملی در محصولاتش استفاده کند که کاربران نیز از کار کردن با آن احساس رضایت بیشتری دارند. به همین دلیل اندروید و ویندوز همواره جزو انتخاب‌های نخست هواوی خواهند بود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *