سایر گجت‌ها

تصویری از دوربین بدون آینه رده پایین Nikon Z1 رویت شد

Nikon Z1

شاید اطلاع داشته باشید که کمپانی نیکون در تلاش است تا یک بار دیگر کسب و کار بخش دوربین‌های بدون آینه خود را سر و سامانی بدهد. در سال 2018 این تولیدکننده محبوب و موفق دو دوربین Z6 و Z7 را عرضه کرد که نقدهای بسیار خوبی را دریافت کردند، اما از آنجایی که قیمت چندان مناسبی نداشتند متاسفانه مورد استقبال عموم قرار نگرفتند. اما براساس گزارش جدیدی که توسط وب‌سایت Nikon Rumors منتشر شده به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد این بار شانس خود را با یک دوربین بدون آینه ارزان قیمت تحت عنوان Nikon Z1 امتحان کند.

این نشریه موفق شده تا این دوربین را از نزدیک تجربه کند و حالا نیز تصویری از دوربین بدون آینه‌ای که احتمالا مربوط به Nikon Z1 می‌باشد در اینترنت فاش شده است. همان طور که در تصویر می‌توانید ببینید بخش بالایی دوربین به نمایش گذاشته شده که ظاهرا تفاوت محسوسی با دو دوربین بدون آینه Nikon Z6 و Z7 دارد. در واقع بخش بالایی دوربین این بار حداقل نسبت به دو مدل قبلی بسیار ساده بوده و به همین دلیل این احتمال مطرح می‌شود که احتمالا نیکون برای پایین نگه داشتن قیمت ناچار به حذف برخی از قابلیت‌های Nikon Z1 شده است.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت احتمالی دوربین بدون آینه جدید نیکون منتشر نشده است اما در مقایسه با مدل Z6 نیکون که تنها برای بدنه آن باید مبلغ 2000 دلاری را پرداخت کنید و مدل Z7 که مبلغ 3400 دلاری برای بدنه آن در نظر گرفته شده است، به احتمال زیاد نیکون قیمت به مراتب پایین‌تری را برای دوربین Nikon Z1 در نظر خواهد گرفت.

شایان ذکر است که کمپانی کنون، رقیب اصلی نیکون نیز دوربین بدون آینه جدید و ارزان قیمت خود را تحت عنوان EOS RP عرضه کرده و شاید این یکی از دلایل سیاست جدید نیکون برای ارائه مدلی مقرون به صرفه نیز باشد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *