سایر گجت‌ها

دوربین کامپکت سونی Cyber-Shot HX99 با قابلیت زوم بالا معرفی شد

Cyber-Shot HX99

کمپانی سونی امروز از دوربین جدیدی در سری محبوب سایبرشات خود رونمایی کرد. این دوربین که Cyber-Shot HX99 نام دارد به ادعای سونی کوچک‌ترین دوربین مسافرتی جهان با قابلیت بزرگنمایی بالا محسوب می‌شود. لنز به کار گرفته شده بر روی این دوربین فاصله کانونی 24 تا 720 میلی‌متری را ارائه می‌دهد.

بدنه این دوربین دیجیتال بسیار جمع و جور بوده و در واقع به عنوان کوچکترین بدنه دوربین جهان معرفی شده است. به گفته سونی این دوربین به طور ویژه برای گردشگران و عکاسان آماتور طراحی شده و از امکانات سطح بالا و قدرتمندی مانند لنز زوم ZEISS Vario-Sonnar T* 24-720mm بهره می‌برد.

دوربین جدید سونی Cyber-Shot HX99 همچنین قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K را نیز به کاربر ارائه می‌کند. پردازشگر تصویر قدرتمند و سریع BIONZ X به همراه یک LSI فرانت‌اند نیرو دهنده فوکوس خودکار سریع، امکان عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه و بسیاری دیگر از جمله قابلیت‌های این دوربین دیجیتال جدید محسوب می‌شوند.

کاربران علاقه‌مند به ثبت ویدیوهای صحنه آهسته نیز می‌توانند فیلم‌های خود را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنند. لنز به کار گرفته شده بر روی این دوربین از سیستم تثبیت کننده تصویر Optical SteadyShot برخوردار بوده و تا حد محسوسی جلوی لرزش دست یا تاری تصویر در هنگام عکاسی با دست یا در حالت تله‌فوتو را می‌گیرد.

همچنین یک قابلیت کمکی در بخش زوم قرار دارد که به کاربر اجازه می‌دهد کاربر به شکل به مراتب ساده‌تر و کارآمدتری عمل بزرگنمایی را انجام دهد. تکنولوژی Eye AF سونی نیز در دوربین Cyber-Shot HX99 به کار گرفته شده است. این ویژگی ابتدا در دوربین‌های سری آلفا که از لنزهای قابل تعویض بهره می‌برند به محبوبیت رسید. Eye AF با قفل کردن فوکوس بر روی چشم سوژه، به ثبت تصاویر پرتره بسیار زیبا کمک می‌کند.

سونی رسما تایید کرد که دوربین سایبرشات اچ‌ایکس99 با قیمت 450 دلار در ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید