کنسول‌های بازی

آمار فروش PS4 به زودی از مرز 100 میلیون دستگاه عبور می‌کند

PS4

اگر بگوییم کنسول بازی PS4 یک موفقیت بزرگ برای کمپانی سونی به حساب می‌آید احتمالا خیلی آن را دست‌کم گرفته‌ایم. این کنسول بازی خانگی از نظر میزان فروش به طور محسوسی عملکرد بهتری را نسبت به رقیب مایکروسافتی خود یعنی ایکس‌باکس وان نشان داد و حالا در آستانه دستیابی به یک موفقیت جدید و قابل توجه در زمینه فروش قرار دارد.

براساس آمار و ارقامی که به طور رسمی توسط کمپانی سونی منتشر شده به نظر می‌رسد میزان فروش کلی این کنسول بازی به زودی از مرز 100 میلیون دستگاه نیز عبور خواهد نمود. سونی سال گذشته اعلام کرد که میزان فروش سال به سال کنسول PS4 برای نخستین بار دچار کاهش شده است. این موضوع یک بار دیگر در سال 2019 نیز اتفاق افتاد اما با این حال آمار و ارقام منتشر شده حاکی از عملکرد فوق‌العاده این کنسول بازی خانگی هستند.

این کمپانی ژاپنی در سال مالی گذشته که 31 مارس به اتمام می‌رسد موفق شد 17.8 میلیون دستگاه کنسول بازی PS4 را به فروش برساند که نسبت به 19 میلیون دستگاهی که در سال مالی قبلی آن به فروش رسید شاهد افت هستیم.

با این حال، سونی اعلام کرد که در مجموع موفق به فروش 96.8 میلیون دستگاه از کنسول بازی پلی‌استیشن 4 شده و این یعنی کنسول محبوب سونی به زودی از مرز فروش 100 میلیون دستگاه نیز عبور خواهد نمود. این در حالیست که حتی Nintendo Wii که با استقبال بی‌نظیری مواجه شده بود نیز در این بازه زمانی موفق به انجام این کار نشد.

سونی اکنون انتظار دارد 16 میلیون دستگاه دیگر از PS4 را در سال مالی جاری به فروش برساند. علاوه بر این، سونی اخیرا در حال ساخت بودن PS5 را نیز تایید کرد. به گفته این کمپانی کنسول بازی نسل بعد پلی‌استیشن حداقل تا 12 ماه دیگر عرضه خواهد شد که احتمالا فصل تعطیلات سال 2020 را برای آن می‌توان در نظر گرفت.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *