موبایل

ال‌جی به دنبال ساخت گوشی هوشمندی با 16 دوربین در قسمت عقب است

دوربین

این روزها دیگر دوربین‌های دوتایی در قسمت عقب گوشی‌های هوشمند مدرن کاملا عادی و رایج محسوب شده و حتی پرچمداران اندرویدی جدید به دوربین‌های سه‌تایی نیز مجهز شده‌اند. اما ظاهرا این تعداد دوربین کافی نبوده و ال‌جی به دنبال تولید یک گوشی‌ هوشمند مجهز به یک دوربین عقب به همراه 16 لنز مختلف است.

به تازگی یک پتنت جدید رویت شده که در آن می‌توان به کارگیری 16 لنز درون یک دوربین واحد را مشاهده نمود که عملا گوشی هوشمند مذکور را به 16 دوربین مجهز می‌کند. در این پتنت 16 لنز با یک طراحی انحنادار مخصوص در کنار یکدیگر قرار گرفته و از زوایای مختلفی تصاویر را ثبت می‌کنند. کاربر با استفاده از این تعداد لنز حتی قابلیت شبیه‌سازی حرکت از روی یک تصویر ثابت را هم خواهد داشت.

همچنین به لطف بهره‌گیری از این 16 لنز مخصوص کارهایی مانند حذف اجسام ناخواسته از تصاویر به شکل موثرتر و بهتری قابل انجام خواهند بود. در اسناد مربوط به این پتنت آمده که باتوجه به حجم بیشتر اطلاعاتی که از طریق این تعداد لنز و دوربین بدست می‌آید می‌توان جلوه‌های فوق‌العاده جالب و کارآمدی را انتظار داشت که پیش‌تر با دوربین‌های دوتایی و حتی سه‌تایی نیز در دسترس نبودند.

دوربین

در پتنت جدید جزییاتی در خصوص به کارگیری یک دوربین و فلاش LED نیز ارائه شده که به صورت مجزا در قسمت پشتی گوشی قرار گرفته‌اند. کاربرانی که به دنبال ثبت تصاویر سلفی باکیفیت بالا هستند می‌توانند از آینه تعبیه شده بیشترین استفاده را ببرند.

البته باید توجه داشت که مشابه بسیاری از پتنت‌های دیگر هیچ تضمینی برای مشاهده آنها در محصولات واقعی وجود ندارد اما به هر حال پتنت مذکور نشان‌ دهنده این واقعیت است که ال‌جی در حال کار بر روی طرح‌های مشابه‌ای در بخش دوربین‌های موبایل می‌باشد و احتمالا محصولاتی مجهز به چند دوربین را در آینده‌ای نزدیک از سوی این شرکت شاهد خواهیم بود.

منبع: techradar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *