موبایل

گوشی LG G8 به نمایشگری با قابلیت پخش صوت مجهز است

پخش صوت

اگر شایعاتی که اخیرا منتشر شده‌اند صحت داشته باشند تکنولوژی پخش صوت بر روی نمایشگر یا Sound on Display می‌تواند به یکی از ترندهای بسیار داغ سال میلادی جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند و به طور کلی لوازم الکترونیکی تبدیل شود. براساس جدیدترین گزارشات منتشر شده گوشی هوشمند پرچمدار جدید ال‌جی به این فناوری مجهز خواهد بود.

باتوجه به اینکه این روزها تلاش زیادی می‌شود تا بیشترین فضای ممکن از بخش جلویی گوشی‌های هوشمند مدرن به صفحه نمایش اختصاص داده شود انتظار می‌رود تولیدکنندگان از پنل‌های نمایشگر جدید مجهز به قابلیت پخش صوت در محصولات جدید خود استفاده کنند.

یک پنل صفحه نمایش مجهز به فناوری پخش صوت در واقع از تکنیکی شامل رسانش استخوانی و لرزش برای انتقال صدا بهره می‌برند. این تکنیک لزوم استفاده از یک بلندگو مکالمه در قسمت بالایی را از بین برده و همچنین به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا نسبت بالاتری از صفحه نمایش به بدنه را در محصولات خود ارائه دهند.

کمپانی ال‌جی بدون شک تنها کمپانی فعال در این زمینه نخواهد بود. براساس شایعات منتشر شده رقیب سرسخت این کمپانی، یعنی سامسونگ نیز قرار است یک نمونه اولیه مجهز به صفحه نمایش با قابلیت پخش صوت را در جریان نمایشگاه CES 2019 که هفته آینده برگزار می‌شود را معرفی کند.

اما براساس آخرین شایعات ظاهرا ال‌جی پیش از سامسونگ این تکنولوژی را به بازار مصرفی ارائه خواهد نمود. شاید یکی از دلایل اصلی چنین ادعایی، عرضه خانواده گوشی‌های هوشمند پرچمدار گلکسی اس10 سامسونگ با بلندگو مکالمه رایج باشد. این یعنی گوشی LG G8 می‌تواند نخستین گوشی هوشمندی باشد که به چنین تکنولوژی‌ای مجهز بوده و در بازار جهانی عرضه می‌شود.

به هر حال هنوز ال‌جی در این خصوص هیچ اطلاعات رسمی را ارائه نکرده و فعلا نمی‌توان در مورد LG G8 اظهار نظر کرد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید