سخت‌افزار

درایو وضعیت جامد HyperX Fury RGB کینگستون معرفی شد

HyperX Fury RGB

کینگستون یکی از تولیدکنندگان شناخته شده و باسابقه در بازار ذخیره‌سازی جانبی محسوب شده و محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. این کمپانی در راستای گسترش راهکارهای ذخیره‌سازهای پرسرعت خود، دو سری جدید از درایوهای وضعیت جامد خود تحت عنوان Savage EXO و HyperX Fury RGB را معرفی کرد.

این دو سری و مدل‌های موجود در آن از چراغ‌های ال‌ای‌دی در پنل بالایی درایو برخوردار بوده و در کنار رابط‌های اتصال رایج SATA 6 Gbps و SATA Power، یک پورت micro USB را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا نه تنها امکان استفاده از آن به عنوان یک درایو SSD پرتابل را داشته باشید، بلکه بتوانید آن را به هدر USB مادربرد خود یا یک هدر استانداردسازی شده ARGB از کنترلر قابلیت نورپردازی نیز متصل نمایید. بدین ترتیب کاربر قادر است کنترل نرم‌افزاری مناسبی را بر روی درایو‌های HyperX Fury RGB داشته باشد.

این درایوها در دو پکیج مختلف به فروش می‌رسند؛ پکیج پایه که تنها یک درایو و لایسنس نرم‌افزار کاربردی Acronis True Image را شامل می‌شود و پکیج حرفه‌ای‌تر باندل که قاب(اسپیسر) تبدیل 2.5 به 3.5، یک محفظه پرتابل برای درایو، کابل‌های USB و یک پیچ‌گوشتی با چند سری قابل تعویض را به کاربر ارائه می‌دهد.

HyperX Fury RGBHyperX Fury RGBHyperX Fury RGB

اما بیایید به مشخصات فنی درایوهای وضعیت جامد اینترنال سری HyperX Fury RGB کینگستون نگاهی بیندازیم. این درایوها از یک کنترلر Marvell 88SS1074 به همراه حافظه‌های فلش 3D TLC NAND برخوردار بوده و در ظرفیت‌های 240، 480 و 960 گیگابایتی عرضه خواهند شد. نرخ تبادل اطلاعات به صورت متوالی برای تمامی مدل‌ها 550 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و 480 مگابایت بر ثانیه برای نوشتن اعلام شده است.

همچنین آن دسته از کاربرانی که احتمالا قصد دارند این درایو SSD را با کابل USB متصل نموده و از آن به عنوان یک هارد اکسترنال استفاده کنند باید انتظار کاهش سرعت و عملکرد را نیز داشته باشند.

از نظر دوام نیز طبق ادعای کینگستون، درایوهای 240، 480 و 960 گیگابایتی به ترتیب در حد 120، 240 و 480 ترابایت مجموع اطلاعات نوشته شده عمر مفید خواهند داشت.

 

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید